Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.07.2011 13:15 - Образованието - форма на контрол
Автор: universalnite000 Категория: Други   
Прочетен: 9851 Коментари: 43 Гласове:
54


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Много тъжно е , когато се разговорите с млади хора, ненавършили още 20 години и усетите, че в съзнанието им няма мисъл, която да не е поставена от някой друг. Често те повтарят като папагали пропагандата на Системата. Още един робот, явяващ се по служба. Спомням си, когато една състудентка от курса по Право съвсем сериозно ми каза, че ако не ядеш месо, ще умреш ! Фактът, че стоях пред нея здрав и прав след години на вегетарианство не оказа никакъв ефект върху убеждението й, че да не ядеш убити животни е равносилно на самоубийство !
   Виждате как индоктринирането се затвърждава толкова бързо. Колкото повече навлизате в образователната система, толкова повече възможности възникват за контрол над вашето мислене. А истинското просветление на човек идва с разширяване на съзнанието и достъп до висшите нива на познание. Преобладаващата част от традицонното образование затваря умовете и ги фокусира единствено върху този физически свят.
   Системата е пригодена към задаване и взимане на изпити. Това незабавно поражда "успехи" ( онези, които имат способността да поемат и запомнят предимно неуместна и неточна информация ) и "провали" ( непритежаващите тази способност или твърде отегчените да я ползват ). "Успехите" отиват в университета, където се поема още повече неуместна и неточна информация, а "провалите" отиват да си търсят работа, която по-вероятно ще бъде дадена на "успехите". Що за начин да започнеш живота си - да бъдеш успех или провал.
   Според това определение аз дълги години бях "успех", защото казвах на Статуквото това, което то искаше за успешното минаване. И въпреки това в себе си не виждах как по-голямата част от вълната от информация, която бях принуден да слушам ден след ден, би имала някакво отношение към бъдещия ми живот. Имах и тайното усещане, че повечето от това, което ми се казваше са празни, безсъдържателни приказки. Учителите и после лекторите говореха и рядко се допитваха до мен или искаха да дам израз на личния си творчески потенциал. С чиста съвест мога да кажа, че цялото ми образование в истинския му смисъл протече извън учебните зали.
   Разбирам защо Системата обича изпитите. Те са отличен начин да накараш децата и младежите да усвоят възгледа на системата. Има малко място за лично мнение. Ако искаш да преминеш, трябва да кажеш на изпитващите това, което те искат да чуят. Кой поставя въпросите на изпитите ? Системата. Кой решава какви трябва да са отговорите, за да преминеш ? Пак Системата. Конвенционалната мъдрост на деня определя критериите, според които минаваш или се проваляш. Само като тема за размисъл ще напомня, че няколко века по-рано щяхте да се провалите на изпита си, ако бяхте казали, че Земята е кръгла !
  Подобно на всички проявления на Системата, образованието е в голяма беда. Неговата роля е да произвежда роботи, които да запълват работните места, откривани от системата и да избие от умовете на младите хора всяка мисъл за бунт срещу статуквото. Развитието на Системата не включва талантите и творческите способности на хората ; те трябва да бъдат приучени и подготвени да паснат на системата. Хората за момента сляпо вярват, че докато "направи, използвай и изхвърли" може да наема роботи, най-приемливото е да ходиш на училище/университет, за да бъдеш подготвен за работата, а после да работиш по професията си, докато се пенсионираш или умреш. Но сега вече нещата се променят. Милиони млади хора не виждат бъдеще в работата в края на редицата. Дори "успехите", университетските възпитаници се борят да намерят работа. Чувството "какъв е смисълът?" се усилва. Кръшкането е предизвикано главно от отегчение и недооцененост, и неангажираност в училище. Всеки от нас притежава скрити творчески способности и таланти, които е дошъл да предложи на света. Сегашното образование се интересува сериозно само от таланти, които пасват на Системата и оставят навън ужасяващ брой отчуждени хора .
   Когато съзнанието разшири своето разбиране за живота, на повърхността ще изплува един много различен подход. Подобно на всичко останало, което разгледах дотук, преходният период на образованието ще бъде период на противоположности. Статуквото и онези, които го подкрепят, ще се опитат да задържат промяната чрез въпросното "връщане към основите", както го наричат. Те ще искат да направят образованието още по-безкомпромисно и да наложат нови догми като отговор на промените, които в крайна сметка ще го пометат. Срещу тях ще застане нарастващата нужда на пробуждащите се хора от образование, което да замени сегашната индоктринация.
   Очаквам с нетърпение едно образование, което учи на писмена и вербална комуникация, на математиката, от която ще се нуждаем в ежедневието си, и на информацията, която ще помогне на младите хора да получат космополитно разбиране за света и вселената. Те трябва да имат достъп до всички възгледи и собственото им мнение да бъде насърчавано. При преподаването на религия например курсът би включвал обяснения в какво вярват всички религии и защо. Няма да има налагане на християнска, мюсюлманска или еврейска догматика. Обясненията за кармата, прераждането и енергиите на Земята ще присъстват в учебната програма, наред с принципите на астрологията и алтернативното лечение, за да се даде на деца и студенти възможност за достъп до всички възгледи, не само до онези, в които статуквото иска да вярваме. 
  Образованието на бъдещето ще насърчава увереността в собствените сили. В основата му ще са главните умения, от които хората ще се нуждаят, за да живеят независимо от системата. Как да се отглежда храна, да се готви, да се построи къща, да се ремонтира и поддържа дома и покъщнината и други умения, необходими за да си независим. Това дава на хората право на избор в живота. Днешната образователна система преподава все повече и повече за все по-малко неща. Тя създава хора, които са зависими при печеленето на пари от едно специализирано умение, с което заплащат за всички други неща, от които се нуждаят. Това е обратно на независимостта. А вижте какви са последиците, когато това умение вече стане ненужно за "направи, използвай и изхвърли". Но превръщането на хората в зависими обслужва Системата идеално.
   Ще дам пример с двете науки, с които имах пряк досег - икономика и право. В своите презентации те предлагат "бляскави" перспективи на студентите след завършването. Но ако погледнем трезво, от позицията на реалността, ще отчетем, че светът и на двете е скучен, сив и елементарен. Нищо не ви се предлага, освен възможността да дъвчете един и същи материал. Студентите се превръщат в папагали, повтарящи чутото на лекциите и прочетеното в учебниците. Но това улеснява нещата, защото освобождава от необходимостта да се мисли. Просто се прилагат заучените елементи на науката и нямате проблем. А ако все пак попаднете на опонент, който не можете да оборите с това - позовете се на някой "капацитет" в съответната област - заслужилите дейци на Системата.
   Основната мотивация на новото образование ще бъде да се определят и насърчават талантите, които ученикът е донесъл при прераждането си. Самите ученици ще решават това. Попитайте младите хора какво най-много им харесва и неизменно ще откривате техния истински потенциал. Ние разкриваме своите таланти в любимите си занимания и интереси. Много млади хора, които съвсем не са "успели" в училище, правят някои прекрасни неща в свободното си време, когато само те определят какво могат да правят. Познавам човек, който е бил смятан за пълен провал по математика в училище, който обаче може да изчисли залозите и печалбите в играта "Еврофутбол" почти със скоростта на светлината. Това е възможно, защото замесената математика - в този случай приложена към футболните мачове - е станала част от неговото любимо занимание. Може да не сте съгласни с футбола или обзалагането, но това е друга тема. Мисълта ми е, че ако се насърчават любимите занимания на хората и бъдат използвани като основа за усвояването на други умения, ще има много по-голям успех, отколкото ако учителите само говорят изправени пред класа или им казват да си прочетат учебниците.
   Уважението и любовта към Земята и всички форми на живот ще бъдат насърчавани при новото образование. Още от ранна възраст като част от учебната програма децата ще прекарват известно време в работа в общността със стари хора, недъгави и с онези, които по някаква причина са изпаднали в нужда. Любовта и грижата един към друг ще бъдат водещи принципи в образованието. Професионалните учители няма да са само средство за обучение на младите. Във всяка общност има хиляди хора с умения и знания, които ще са отполза за учениците. Но вместо да използва това богатство от знания, Системата разчита единствено на учителите и лекторите да вникнат в предмети, за които може и да нямат практическа подготовка. Трябва да има по-добър баланс между уменията на учителите в класната стая и практическата подготовка на другите в общността.
   Време е учителите да въстанат и да откажат сътрудничество на тази индоктринираща система. Те просто са използвани от онези с власт, за да подават на децата под техните грижи информацията, която Системата иска да чуват и вярват. Време е да откажете да бъдете използвани като добитък, програмирани да създават нов добитък, който да ви смени. Спрете да сътрудничите, кажете стоп ! Същото важи и за родителите. Настоявайте за истинско образование. Спрете да съдействате на програмирането на децата ви. Порочният кръг трябва да се прекъсне. 
   Ние трябва да осъзнаем, че преминаването през индоктриниращата машина на държавното образование и излизането с взети изпити и букви пред името само по себе си не те прави интелигентен, мъдър и вдъхновен. То на практика може да потисне и трите. Често съм чувал учени по телевизията, които поставят въпроси за мистериите в живота. Хора без техните квалификации на хартия са отговаряли на тези въпроси, но Системата не се е вслушвала. През следващите години ще си проличи, че темите, които разгледах тук, а и други хора са ги описвали по отношение на живота и Сътворението са верни. Днешната образователна система не просто индоктринира населението, докато е в училище или университета. През целия ни живот тя решава кого да слушаме, особено в областта на науката.
   И все пак, ако имате достъп до висшите нива на съзнание, можете да внесете в този свят разбиране и познание, които са светлинни години по-напред от човешката наука, преобладаващата част от която се интересува само от физическия свят. Чрез много от сегашните деца и бебета са преродени проявления на вселенско съзнание със значителна еволюция. С повишаване на честотите те могат да се настроят съзнателно много по-рано в живота си към високочестотните нива. Ние трябва да се потрудим, за да се задържим на повишаващите се честоти, докато днешните бебета могат да стигнат до най-високите нива на тази планета. Те ще дават израз на своите по-висши познания и разбиране за това кои са и какво правят тук далеч по-рано, отколкото е станало при нас. Това не означава, че те са здължително по-развити от мнозина други на Земята днес. Означава, че могат да се свържат по-рано в прераждането си с по-високите честоти, в които навлиза планетата. Чувал съм да казват, че днес бебетата са различни. Е, ето защо.
   Само това явление ще гарантира, че образованието ще стане двупосочен процес, какъвто винаги е трябвало да бъде. Ние ще казваме на децата онова, което знаем, или мислим, че знаем, и те ще ни казват какво знаят. Да ги насърчаваме да се свързват със своя висш потенциал ще бъде най-ценен подарък, който можем да дадем на тях и света. Образованието на бъдещето ще има за цел да изважда всички умения и знания, които притежаваме и да ни помага по пътеката на живота, която сме избрали при прераждането си.



Гласувай:
55



1. ferdi - Нео...
15.07.2011 13:39
Поздравления! Радвам се, че прочетох размислите ти за тези неща.. и съм съгласна с теб за абсолютно всичко! И аз очаквам деня, в който ще започнат да се изучават смислените неща, а не някакви отвеяни (и определено често неверни ) теории, закони, формули и простотии, с които задръстват мозъците на децата от малки и ги карат да наизустяват всичко - само и само учителите да могат да ги "оценят" .. толкова безумия събрани накуп.. огромна тема наистина.
Чудесно си го синтезирал и поднесъл!
цитирай
2. universalnite000 - Ре 1. ferdi
15.07.2011 13:52
:) Привет и благодаря !
Мисля , че всичко това го дължа на всички , които имат същите виждания като моите , но не са успяли да ги изкажат по един или друг начин . Вярвам в това, което съм изнесъл .
цитирай
3. virgo - Поздравеления и от мен! Нео <3
15.07.2011 13:57
До сега ни пълнеха главите с всевъзможни безмислени от гледна точка на вселената простотии, един вид шкарто :) , да няма място за друго, да не мислим, да бъдем насочени към тялото и неговите нужди. Да, ама не. Сега е време на промени. Идва епохата на Любовта - единственото учение, което има смисъл. Поздрави отново и ние сме с теб : рамо до рамо сега и завинаги. :))))) <3 <3 <3
цитирай
4. svoboda64 - Буквално ме разплака :(
15.07.2011 14:06
Много добре знам за какво говориш... "Напуснах" т.нар. Система през 2002, защото повече не можех да правя това, което можех и искам да правя :) "Контролът" отново се... възроди, докато преди... в някакъв малък пролапс имах възможността да правя онова, което смятах за "правилно" :)
Изцяло съм потресена, дори до там, че сега, когато отново... поради кризата и свиването, да не мога да бъда "независим образувател", три дена се "мотая" и не искам да си подам документите... за да ме назначат в "някое си средно училище"... Най-вече поради "страх", че не мога да скрия, че съм различна и че съм учила на различност всякаквите кохорти преди товва (средношколци, учители, просто хора, личните ми деца, роднините ми, администратори...)

За мен, човешки, "това не е истина", а ме захлюпва - не съм родена "аристократ", въпреки че семейството ми и досега ме издържа, защото съм повече "влюбена в Света, отколкото в конкретните тях" :) Защото ходих навсякъде по Европа (ОК, малкият свят), за да си говорим с образователи, от най-будните, какво е "важно" :) Никой тук особено не се "трогна" от това... Полза са имали само "конктретните" ми ученици, училищни, корпоративни и частни... Всички те са били "прекарани през брода", сама аз претърпях достатъчно всякакви унижения, за да го има това :)

Днес "отказах" - на себе си и семейството си - да се кандидатирам в поредното "училище" (държавно-общинското) - защото то ще ми "закърпи" 300-400 лева нетен приход, но ще ми "вземе" много повече: "безотчентото" привързване към учениците и техните лични съдби, "не-мениджърската" работа за... нищо пари, когато всъщност "конструираш бъдеще" (това сме го играли много пъти, за да им се възрзваме на "тъпите" формулировки на работодателите, коите и да са те :) Извинете ме много, най-умирам за формулировката за "учител/преподавател".... " персонал без управленски функции" :))))

Най-жестокото е, че съм "изработила персонал с управленски функции", най-вече, защото съм им била учител: като сестра, майка..
цитирай
5. universalnite000 - Ре 3. virgo
15.07.2011 14:27
:) Трогна ме с този коментар , добра ми сестрице <3 . От много време чакаме това време - на промените ... ето - дочакахме го :) Рамо до рамо , ръка за ръка ще бъдем в този общ наш път . Поздрави <3
цитирай
6. universalnite000 - Ре 4. svoboda64
15.07.2011 14:33
:) Привет и моите най-искрени благодарности за споделянето , което направи с този коментар . Напълно те разбирам, защото това е позиция и на всеки пробудил се . На усет ми дойде да цитирам нещо от "Трудно е да бъдеш бог", което сичтам за подходящо : .....И постоянно ту тук, ту там сред техните пластове пламваха и се разгаряха пламъчетата на безкрайно далечното и неизбежно бъдеще. Пламваха въпреки всичко.

Поздрави !
цитирай
7. amore - Ох, Нуличке! Гореща прегръдка за повдигнатата тема! :))))
15.07.2011 16:47
Великолепно поднесена и споделена. Прочетох я на един дъх. Подписвам се под всяка твоя дума. За съжаление общата "работа" на родители и възпитатели, още от раждането на детето, има за цел да го постави и изравни по вече създадените "полезни" модели, а не да му позволи да изразява свободно себе си. Уникалността на личността и ангела в нас, както и правото на свободен избор в интересите и реализацията, са задушени още от люлката. А тези от нас, които са си спомнили кои са, и съществуват избирайки да бъдат това, което са - са наричани бунтари, неудобни, без да споменавам диагнозите, които им се поставят с лека ръка. Децата се "обучават" най-лесно и най-бързо ИГРАЕЙКИ. Защото тогава с лекота и любов си спомнят и прилагат цялото вселенско знание, закодирано в техните клетки и тела. Обичайки това, което правим /хобито/, ние отново ставаме най-добри, защото любовта отключва всичките канали на паметта. Учебната система ТРЯБВА да се промени, защото вече не отговаря на търсенията нито на децата, нито на техните родители. Просто защото и социалната и икономическа система се променят. Децата от малки знаят коя дисциплина им е любима, и ако им позволим с любов да я развият, то те могат да станат гениални учени, които да променят света. А какво лошо има в сръчността и занаятите. Да произвеждаш благото с любов? Едни сръчни и обичащи ръце ще ти произведат най-вкусните хранителни продукти, и ще ти ушият с любов дрехата, която да носиш. Прекрасна тема! И неизчерпаема. Благодаря ти отново и ти желая все същото вдъхновение и светлина! :)
цитирай
8. universalnite000 - Ре 7. анонимен
15.07.2011 17:00
:))) Ясно - пореден привърженик на контрола .... Честито !
цитирай
9. universalnite000 - Ре 8. amore
15.07.2011 17:05
:) Привет , приятелко Аморе !
Да, постарах се да изнеса вижданията си , при това в адаптиран вид , моите близки приятели знаят, че това не е всичко ;) Нали виждаш, че като цяло е много по-удобно да се съобразиш с утвърдените правила и да си "зачеркнеш" опцията еволюция от съзнанието .... Имам една мисъл по този въпрос : " Ако искаш да стигнеш до усещането за вечността -подражавай на шарана, който с неотклонно упорство потегля всяка година нагоре срещу течението"
:)Поздрави за теб !
цитирай
10. bven - Наистина повдигаш много важни въпроси за обществото ни, universalnite000.
15.07.2011 18:54
Само който не е бил съгласен със системата, знае за какво става дума. За съжаление учителите са държавни служители под контрол (помните как завърши стачката им преди години) и не вярвам да променят нещо. По-вероятно е нещо да се промени - така, както се променя всичко, уж незабележимо, а всъщност с големи скокове. Затова е важно да изчакаме още малко - да си тръгне отначало по Реда:)))
Хубава вечер!
цитирай
11. celestian - Ами
15.07.2011 19:45
Общо взето правилни размисли, но непълни и то в най-главното. Без понятието любов към Бог нищо от гореизброеното не е възможно. Защото резултатът от няколко поколения Безбожие е това което наричаш Системата. И си е напълно закономерно, правилно и необходимо. И не са виновни управници или който и да е било друг. Това, че рибата се вмирисвала откъм главата е оправданието на опашката. Така че, ако искате нещо да се промени към по-добро, започвайте да се променяте вие самите. Удивително е колко много хора си нямат абсолютно никаква представа коя е главната заповед в Библията. Вие знаете ли я? Уверен съм че ако честно се запитате този въпрос най-вероятно отговорът ще бъде - Не зная. А какво остава и да я следвате. А после - Системата е виновна. Ами извинявам се, но не мисля така. Получаваш това, което си заслужил. И интересното е, че това е за наше добро.
цитирай
12. universalnite000 - Ре 10. bven
15.07.2011 20:11
:) Привет !
Промените вече чукат на вратата , това е извън съмнение за всеки , който се настройва към новите честоти .
Приятна вечер и за теб , bven ! :)
цитирай
13. universalnite000 - Ре 11. celestian
15.07.2011 20:13
:) Като знам манията на религията да описва Бог като някаква сила извън самите нас ... няма какво да кажа повече ;)
цитирай
14. celestian - Ре:
15.07.2011 20:53
Не съм религиозен фанатик или нещо такова. Дори считам че настоящата църква в по-голямата си част в ролята си на тяло Божие на Земята се е превърнала в проститутка - плати и ще получиш. Затова и не ме интересува църквата като институция. Но Бог, това не е просто църквата. И смея да твърдя, че любовта към Бог ни е много по-необходима от въздуха който дишаме.
"А истинското просветление на човек идва с разширяване на съзнанието и достъп до висшите нива на познание."
Това е цитат от блога. Работата е там, че истинското просветление идва с правилното разбиране на устройството на света и истинско просветление е невъзможно без достатъчно любов. Висшите нива на съзнание и познание са присъщи на светците, тези, които са се докоснали до Бога и са разбрали че това е пътят по който трябва да вървят.
И всъщност да отговоря. Бог не е просто някаква сила извън нас. Бог е навсякъде и включително и във нас.
Вчера попаднах на велика песен. Не съм сигурен дали ще мога да постна линка, но ще опитам. На руски е.

http://www.youtube.com/watch?v=y24lYz29CP4
цитирай
15. zelas - Много тъжно е, когато се разгово...
15.07.2011 22:05
universalnite000 написа:
Много тъжно е , когато се разговорите с млади хора, ненавършили още 20 години и усетите, че в съзнанието им няма мисъл, която да не е поставена от някой друг.


Хехе, ти да не мислиш, че има мисъл в главата ти, която може да наречеш твоя собствена. Няма човек, който да притежава такава мисъл, ние всички сме продукт на заобикалящата ни среда. разликите произлизат от това, че физиологически всички сме различни, но по принцип "няма такова нещо като индивид".

А че образованието е мелачка за хората, то това е било така от първият ден на създаването му.

Един умен човек е казал, че човечеството има единствен шанс само ако се затворят всички училища и университети за поне сто години.
цитирай
16. universalnite000 - Ре 15. zelas
15.07.2011 22:28
:) Казах ти го преди , сега ще повторя : Не съм ти крив, че имаш "парниково" възприемане за явленията.
цитирай
17. miaa - Не искам да говоря за образованието през последните години..
15.07.2011 22:29
Не съм компетентна и подготвена за това:) Но в частност за себе си и хората, които познавам, ще кажа, че младите хора не обичат да четат книги. Те смятат, че Интернет- пространството е достатъчно за да бъдат информирани.
Те не знаят, какво е да отвориш книга, да почувстваш " дъха й", шумът от прелистената страница!Това носи неповторимо преживяване, поне за мен е така. За да имат нашите деца отношение към образованието, към познанието е нужно здраво и сплотено семейство..
Сигурност, която да им дава обич и мечти! Обикновено тези деца променят атмосферата, климата , където отидат. Хората, с които общуватИзпълнени с надежди в усвояването на нови знания! Човек цял живот учи и прилага знанията си в живота, професионален и личен! Променя себе си и не търси причини за провала си в другите!Тези деца , рано или късно се реализират в живота.Хармонични са и удовлетворени от постигнатото!Но да не забравяме, че последната дума, колкото и да не ни хареса , има общественото мнение!
Интересна тема, Нео Нула! Общирна и предразполагаща , към размисъл!
Поздравления и приятна вечер:)
цитирай
18. universalnite000 - Ре 14. celestian
15.07.2011 22:30
:) Цитатът от друга моя статия е верен, все пак искам да подчертая какво мисля аз : НИКОЯ религия не върши работа, тъй като те са изкуствени средства за контрол, които изискват да отдадеш силата си на несъществуващи богове/богини.
цитирай
19. zelas - :) Казах ти го преди, сега ще повторя ...
15.07.2011 22:36
universalnite000 написа:
:) Казах ти го преди , сега ще повторя : Не съм ти крив, че имаш "парниково" възприемане за явленията.


Отричаш религиите а говориш за "вселенско съзнание" "висшо съзнание" и други подобни ВЯРВАНИЯ, които не са с нищо по-различни от досегашните религии? Къде е този разум ТИ видяли го или трябва да ти ВЕРВАМЕ!

Ама то е така щото парниковото мислене е по-земно от това, което се носи в облаците и не си въобразява врели-некипели.

И да те питам пак имаш ли мисъл, която мошеш да наречеш своя?
цитирай
20. universalnite000 - Ре 19. zelas
15.07.2011 22:40
Не бива да се гледа на нещата само от ограничената гледна точка на малкия човешки всемир . Съществуват и много други, които преливат отвъд него
цитирай
21. universalnite000 - Ре 17. miaa
15.07.2011 22:42
:) Привет , Миа !
Благодаря за отзива - да се надяваме , че промените са неизбежни . Хубава вечер :)
цитирай
22. zelas - Не бива да се гледа на нещата само от ...
15.07.2011 22:48
universalnite000 написа:
Не бива да се гледа на нещата само от ограничената гледна точка на малкия човешки всемир . Съществуват и много други, които преливат отвъд него


Е добре де, тези ти изказвания как са по-различни от религиите? ТИ откъде знаеш, че има други светове, съзнание, разуми или каквато там е новата терминология? Не знаеш просто така си прочел, сторило ти се интересно, нещо в теб е трепнало и сега проповядваш на другите.

Просто създавате друга нова/стара религия с тези нови приказки. И ако погледнеш в историят, всяка нова религия се е налагала с отричане на другите и с нови термини за стари неща.
цитирай
23. universalnite000 - Ре 22. zelas
15.07.2011 22:55
:) Ето - виждаш ли как продължаваш с парниковото възприятие ? За теб само прочетено е критерий за знаене .... за какво говорим просто ????
цитирай
24. kass - universalnite000
16.07.2011 00:47
Интересен постинг и интересна дискусия. Значи в темата е засегната липсата на мисълта на индивида и практически излиза, че ние ползваме други мисли, или че нашите мисли са предопределени от наученото в детството ни от възрастните. по-интересното е, че комретарите го доказват... например ти самия казваш, цитирам: "НИКОЯ религия не върши работа, тъй като те са изкуствени средства за контрол, които изискват да отдадеш силата си на несъществуващи богове/богини." Тази мисъл не е твоя, нито е резултат от твоето търсене, четене, сортиране на информация, изучаване на религиозни текстове и прочие. Някой го е казал, дори филм имаше с такава пропаганда и ти си го приел наготово...
Поздрави!
цитирай
25. balgarski7vinarki - absolutno ste prav
16.07.2011 07:40
Naposledak mi popadna edna kniga -"Komp i Matrizata" -ideite sa dosta shodni s vashite -moje bi tova e spasenieto za tazi zivilizazia-po-skromno,po-estestveno i po pravilno abstraktno razbirane za obrazovanieto na novite pokolenia?
цитирай
26. mamas - Много интересна тема.
16.07.2011 09:39
Като действащ учител напълно подкрепям казаното за днешното образование. Освен всичко друго, все повече се увеличава бумащината. Изпити, тестове, точки, сравнителни анализи... купища листи, които се изискват от учителите, напрежение, губене на ценно време. Чете ли ги някой тези неща и ако ги прочете, какво следва? Нови "мерки", които в крайна сметка пак се оказват неадекватни. Не би могло да е иначе при цялата сбъркана Система...

Поздравления за постинга!
цитирай
27. feq - Който е грамотен, нека първи хвърли камък по него! Една статия, която трябва да се прочете... http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=965770
16.07.2011 09:56
Къде са грамотните да дадат пример на децата?

автор(и): Труд, прочитания: 874, коментари: 10 Който е грамотен, нека първи хвърли камък по него!

Който е грамотен, нека първи хвърли камък по него!

Така викам аз - разперил ръце, навел глава напред - срещу глухо ръмжащото множество. А до мен стои едно петнайсетгодишно момченце, което са обвинили в неграмотност току-що. Българче.

Който е грамотен, чувате ли ме! Да хвърля, нека заповяда, и да метне тоя остър камък с режещи ръбове по хлапето! Но - само който е грамотен!

И какво става?

Все още никой не е хвърлил камък. Българските момчета и момичета са обвинени в неграмотност и трябва да бъдат наказани. Но никой българин не е готов да наказва. Той умее едно. Глухо и несмело да роптае.

Българинът умее да си прави лоши изводи. Да каже: Ето докъде ни довлече тая проклета държава - да са ни неграмотни децата!

Според данни на международния анализ PISA около 50% от българските деца на 15 не разбират съдържанието на прочетен текст. Тоест, те формално са грамотни - познават писмените знаци, но фината информация, която предават тези знаци (писменото слово), остава недостъпна за децата.

Защо изведнъж си въобразихме, че всички над 45 в България са страшно образовани и грамотни, а само горките тийнейджъри са диви и безкнижни?

Защото възрастните вече са се измъкнали от надзора на институциите. Поне тия, които ни проверяват дали разбираме какво четем. А петнайсетгодишните сега попаднаха не под строгия поглед на съветската макаренковска система, а под още по-строгия и наистина взискателен поглед на европейските институции...

Цялата статия може да прочетете ТУК:

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=965770
цитирай
28. reason - Имаш ли конкретни идеи как родит...
16.07.2011 13:23
Имаш ли конкретни идеи как родителите могат да спрат да съдействат на системата? "Спрете да съдействате на системата" е добра идея, която обаче има нужда от конкретни предложения КАК.

Размислите ти улучват десятката, с изключение на частта за бебетата и как те могат да достигнат до най-високите нива и честоти... Не могат. И още дълго време няма да могат. Бебетата сега се развиват много по-бързо от бебетата преди 50 години. Но това не е достигане на нивата на планетата или някакви честоти. Ключът е в информацията и в РНК (взаимодействието между двете). Но още е рано за това.

Поздрави за постинга!
цитирай
29. blackle - Простичкият и не достатъчно обр...
16.07.2011 13:25
Простичкият и не достатъчно образован човек се манипулира лесно! Мое мнение е, че не е в интерес на някои да има умни и интелигентни млади хора. По удобно им е младежите да са невежи, незнаещи, неинформирани и тн. , защото по този начин стават марионетки.. Каквото им кажеш, за тях това е така, защото те нямат мнение за нещата, нямат собствени виждания.. Един необразован и беден човек е най-лесен за манипулация. Да посяваш идеи и виждания и каквото си пожелаеш още на такива хора е елементарно.. за това мое мнение е, както вече казах, че за това някои хора искат ние младите да сме невежи, незнаещи, недостатъчно информирани и не толкова добре образовани.. за да можем да станем марионетки, скотове, хора без мнение, без виждания за елементарните дори неща...
цитирай
30. universalnite000 - Ре 24. kass
16.07.2011 20:19
:) Привет !
Добре , конкретната мисъл наистина не е моя , а е от книгата Матрицата 5 , изкуших се да я цитирам, понеже по-ярко обрисува това, което сам съм осъзнал . Но не мога да се съглася с извода, че нямам свои търсения и анализи на религиозна тема - ако имаш възможност, погледни по-стари мои постинги , където съм развил виждането си по въпроса :)
Поздрави с добро чувство ! :)
цитирай
31. universalnite000 - Ре 25. nikstan
16.07.2011 20:22
:) Привет и благодаря !
Целият коментар ми хареса , особено в тази част "Получава се изместване на центъра за ценности и се залага на материалните блага като отсъства духовноста." Точно така е - спомням си за колеги от следването по Право , които вече правеха планове за .... с каква такса ще посрещнат клиентите си в бъдещата своя кантора !!! не се нуждае от коментар, нали ?
цитирай
32. universalnite000 - Ре 26. balgarski7vinarki
16.07.2011 20:24
:) Разбира се , има една стара истина : колкото повече придобиваш - толкова по-малко притежаваш всъщност ... но това е дълга тема . Поздрави !
цитирай
33. universalnite000 - Ре 27. mamas
16.07.2011 20:27
:) Благодаря за включването , особено при факта, че Вие сте в кухнята на всичко описано . така е - цялата Система е с деструктивни шаблони и образованието е само част от цялата картина . Затова е крайно време да се направи нещо по-сериозно по този проблем, наясно съм , че само с добри постинги е крайно недостатъчно .
Поздрави !
цитирай
34. universalnite000 - Ре 28. feq
16.07.2011 20:28
Привет и благодаря за интересния материал . Който има уши да чуе и очи да види - ще си извади нужните изводи , те за мен са очевадни .
цитирай
35. universalnite000 - Ре 29. reason
16.07.2011 20:37
:) Привет !
Въпросът ти е основателен , ще споделя какво виждам аз като идеи . Първото - което аз като студент съм го правил - умишлено неприсъствие на занятия и изрично искане към преподавателите да се изиска получаване на информация, свързана с конкретна изучавана дисциплина , която да е алтернативна на официално признатата . Друга моя идея е ( макар да знам, че мнозина не биха се решили на този етап ) родителите да започнат организиран бойкот на училищата заедно с учителите и да се организират на принципа приятелски семейства за създаване на свои училища , където децата от няколко семейства ще се събират и ще бъдат посещавани от учители . Може да има и по-добри варианти , но нали затова повдигам и темата - нека всеки размисли и прецени .
По втората част от коментара ти има какво да се каже , в допълващия си блог имам повече информация за промените, които текат , при желание заповядай там да си коментираме :)
Поздрави и хубава вечер !
цитирай
36. universalnite000 - Ре 30. blackle
16.07.2011 20:38
:) Поздравления за позицията - съвпада с моята !
цитирай
37. dimitarf - embrace our randomness and start making better mistakes
20.07.2011 00:57

http://www.ted.com/talks/tim_harford.html
цитирай
38. stamenmihalevski - Много хубава тема. Позицията ти ми ...
20.07.2011 03:13
Много хубава тема. Позицията ти ми харесва и то на 100%(стига да не съм пропуснал нещо в постинга) Вярвам и в прераждането, но няма да го коментирам. Срещал съм не малко мнения, че много от хората, които са родени през последните десетилетия са доста по-различни. (Индиго деца и какви ли още не...) Склонен съм да го приема и дори мисля че познавам такива. Ако наистина ги има, значи все пак нещата със "Системата" ще се променят в близко бъдеще. Според мен основният проблем е "нуждата" от пари, която "нужда" всъщност не е нищо повече от дългогодишно и постоянно програмирани желания и стремежи, но не и естествена необходимост. Всеки, който поставя банкнотите над всичко останало търси "роботи", произвеждащи "доларчета", а не хора, задаващи въпроси. Най-интересното обаче е, че всеки обичащ някаква професия или дейност, се справя в пъти по-добре с нея, отколкото с друга, която не харесва, което означава че в тази сфера може да произвежда повече пари за по-малко време от мнозинството, които вършат същата работа по задължение. Възможно е алчността на кукловодите да ги накара да поведат "стадата" към правилната посока по отношение на образованието, мислейки че така ще спечелят още повече доларчета, но всъщност именно това ще сложи край на днешната световна религия "пари". Първокласниците не мислят за банкноти и ако още от тогава бъдат учени да правят това, което обичат, а не това, което "трябва", 20 години по-късно (стига да има с какво да нахранят и облекът семействата си) повечето едва ли ще изневерят на "любовта си" заради средства. Ще се занимават с това, което харесват дори и да им липсва лукса, защото няма да се чувстват като по-некачествени от богатите, а като хора обичащи да вършат нещо, което просто е по-нископлатено, но не и като хора втора ръка, а това вече ще означава, че луксът не е основното им мерило в живота, което пък тотално ще разклати основите на религията $. Ако кукловодите обаче са жадни за пари, заради властта която те им носят, ще е трудно с промените!
цитирай
39. universalnite000 - Ре 39. stamenmihalevski
21.07.2011 14:52
:) Благодаря за подкрепата . Има още много какво да се каже и само се радвам, че има и други като мен , които дават своя принос .
цитирай
40. yotovava - Разбирам защо Системата обича изпитите. Те са отличен начин да накараш децата и младежите да усвоят възгледа на системата.
22.07.2011 00:05
Трудна работа да пребориш системата. Първият ми реферат в Университета беше на тема "Съвременни методи за манипулиране на съзнанието". Това беше по времето на соца и, знаеш ли, осмелих се да кажа много верни и подобни на този израз неща - 1982 г. А именно - че системата произвежда съзнание, което й служи.
Странното е, че рефератът беше допуснат до общинско равнище, не знам по какви причини. Но тъй като разсъжденията ми обхващаха само двайсетина страници, явно решиха, че не е достатъчно сериозен.

Обичам един израз от Изкуплението Шоушенк - институционализиран. МНого е точен. Много.

Поздрави
Валя
цитирай
41. анонимен - :) Здравей, Нео! :)
23.07.2011 11:29
Цитирам, за да коментирам, защото просто няма кк да отмина тази тема..ти знаеш :)

Основната мотивация на новото образование ще бъде да се определят и насърчават талантите, които ученикът е донесъл при прераждането си. Самите ученици ще решават това. Попитайте младите хора какво най-много им харесва и неизменно ще откривате техния истински потенциал. Ние разкриваме своите таланти в любимите си занимания и интереси. Много млади хора, които съвсем не са "успели" в училище, правят някои прекрасни неща в свободното си време, когато само те определят какво могат да правят.

С какво се сблъсквам напоследък... прав си, именно в свободното време, когато сме "заети" с любимите си неща се откроява нашия уникален талант, който е свързан с целта на живота ни и следователно...хм...правилен (доколкото можем да говорим за правилно/неправилно) Но...Системата така изгражда най-различни бариери около човек,че аз се изумявам...хората нямат свободно време. Ако имат...страх ги от него, защото започват да мислят, да творят, да усещат свободата на избора...хората са ужасени от отговорността на свободата. Системата, особено образователната е хитра машина, защото понася готовността да бъде обвинена... хората са ужасени от това да се ангажират лично със себе си, да имат време за съзнателен процес на мислене...
Критично е наоколо, около мен де...
И как д открият така своята цел, своето уникално умение...?!
Ще има много преломни моменти в близките години...просто границата е вече много близо.
Прегръщам те и ти изпращам много любов и светлина!
А иначе - всичко с мен е ок, падам и ставам, за да продължавам...скоро сигурно ще те потърся.

Ами
цитирай
42. universalnite000 - Ре 41. yotovava
27.07.2011 18:35
:) Привет !
Значи прочелите го залагат както добре се знае на количеството - нещо нормално за тогавашното ( а и не само ) ниво на възприятие .
Харесва ми и израза, за който споменаваш - за четящия между редовета казва много неща . При мен има също любим - релевантен ( това от Правото ) ....
Поздрави и много хубави летни моменти от мен , Валя ! :)
цитирай
43. universalnite000 - Ре 42. анонимен
27.07.2011 18:37
:) Привет , Ами !
Зарадва ме ти с този коментар и само казвам - да бъде !
Прегръщам те и аз :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: universalnite000
Категория: Хоби
Прочетен: 3816457
Постинги: 442
Коментари: 5133
Гласове: 22876
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Блогът на Галацея
2. Допълващ блог
3. Блогът на един приятел - духовен и изследователски блог
4. Тихи оръжия за безшумни войни
5. Протоколи на Ционските мъдреци
6. За мисловните ограничения
7. Трудно е да бъдеш бог
8. Истината за Световната банка и МВФ
9. Четирите споразумения
10. СПОДЕЛЕНИ ОТКРОВЕНИЯ
11. Нещо от Андромеда
12. Илюзии - Ричард Бах
13. д-р Атанас Гълъбов - Световната конспирация срещу здравето
14. Тайните общества на III Райх.
15. Великата Тайна На Водата
16. Маите
17. ИНКAРНАЦИОННИ НИВА - taidzi
18. За Аркадий и Борис Стругацки
19. Тайните на Матрицата - Дейвид Айк
20. gizamap.com
21. В един есенен ден по шосето ( Павел Вежинов )
22. ДРАГИ УЧЕНИ - galatceq.blog.bg
23. Време за съпротива - Валтер
24. Земята е разумно същество
25. За папа Йоан Павел Първи и Ватиканската мафия
26. Робърт Шекли - "ЦЕНАТА НА ЖИВОТА"
27. astro.com
28. Спокойствието на blogspot :)
29. Хроновизорът и образите от миналото ( Франсоа Брюн )