Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.08.2016 23:49 - О, Бела, чао, чао, чао...
Автор: indiram Категория: Новини   
Прочетен: 9180 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 От Уикипедия - Бела чао:
Бела Чао е популярна партизанска песен на италиански език от периода на Втората световна война. Музиката е по народни италиански мотиви, авторът е неизвестен. Песента е преведена и пята на множество езици... 
Италиански текст Una mattina mi son svegliato, o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao! Una mattina mi son svegliato, e ho trovato l"invasor. O partigiano, portami via, o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao! O partigiano, portami via, chй mi sento di morir. E se io muoio da partigiano, o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao! E se io muoio da partigiano, tu mi devi seppellir. E seppellire lassщ in montagna, o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao! E seppellire lassщ in montagna, sotto l"ombra di un bel fior. E le genti che passeranno, o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao! E le genti che passeranno, Mi diranno «Che bel fior!» И questo il fiore del partigiano, o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao! И questo il fiore del partigiano, morto per la libertа.
Goran Bregovic - Bella Ciao - ( LIVE ) Paris 2013


Пак от Уикипедия - Бела чао:

Приложеният превод на български език е непрофесионален и цели да даде представа за песента.

Тази сутрин се събудих, прекрасна моя, чао! Прекрасна, чао, чао, чао! Тази сутрин се събудих и окупатора видях. О, партизани, и мен водете, прекрасна моя, чао! Прекрасна моя, чао, чао, чао! О, партизани, и мен водете, аз готов съм за смъртта. Ако умра аз партизанин, прекрасна моя, чао! Прекрасна моя, чао, чао, чао! Ако умра аз партизанин, ти трябва да ме погребеш! И погреби ме там в планината, прекрасна моя, чао! Прекрасна моя, чао, чао, чао! И погреби ме там в планината, под сянката на цвят красив. А хората, които ще минават, прекрасна моя, чао! Прекрасна моя, чао, чао, чао! А хората, които ще минават, ще ми казват "Какво красиво цвете!" Това е цветето на партизанин, прекрасна моя, чао! Прекрасна моя, чао, чао, чао. Това е цветето на партизанин, дал живота си за свобода.



И, пак, от същия извор - Уикипедия -Бела чао: 
Този текст е български пресъздаден по памет

Във ранна утрин, когато станах
Прекрасна моя казах чао, казах чао, чао, чао.
Във ранна утрин когато станах
видях агресора у нас (2)
О, партизани с вас ме вземете
Прекрасна моя казах чао, казах чао, чао, чао.
О, партизани с вас ме вземете,
че тук от мъка ще умра (2)
И ако падна, другари в боя,
Прекрасна моя казах чао, казах чао, чао, чао.
И ако падна, другари в боя,
Вземете моя автомат!
А мене нейде, край росно цвете,
Прекрасна моя казах чао, казах чао, чао, чао
А мене нейде, край росно цвете,
ме погребете под върха! (2)
Ще минат хора, ще каже някой
Прекрасна моя казах чао, казах чао, чао, чао
Ще минат хора, ще каже някой -
прекрасно цвете под върха! (2).
А то е цвете за партизанин
Прекрасна моя казах чао, казах чао, чао, чао
А то е цвете за партизанин,
загинал в бой за свобода. (2)

............................... 
Живи и здрави! 
Поздрави!




Тагове:   чао,   бела,


Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: indiram
Категория: Новини
Прочетен: 943590
Постинги: 857
Коментари: 885
Гласове: 4489
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031